Eilen oli agilityn alkeiskurssin 5. kerta. Eka harjoiteltiin hallissa olevaa puomia ja A:ta. Hitsi et Nuka meni kivasti suoraa ylös ja sitten alas. Kakkoskakkoset ei ihan toiminut mut se sentään haki itse molemmille esteille. Hyvin saatiin silloin perjantaina etenemään tuota koiraa.

Sitten oli hyppy-A sarja. Hienosti vaikka kakkoskakkoset ei hyvin toiminutkaan. Täytyy ottaa ne treeniohjelmaan ja treenata noilla portailla tai laatikoilla ku en vieläkään oo saanu käytyä rautakaupassa et sais omat kontaktit.

3. Ekaksi kokeiltiin ihan muuria ja sitten tuli seuraavan lainen sarja hyppy-hyppy- (valssi)hyppy-muuri. Nuka hyppäs muurin ihan hyvin mut sit jäätiin junnaamaan tohon ekalle hypylle ku se meni koko ajan vaan ali.

4. Sarja: Hyppy-putki(persjättö)-hyppy. Ihan jees paitsi et olin ite myöhässä. Tää persjättö on mulle vaan hemmetin vaikee. Pitäis saaha jotenki sisäistettyä se. Vika rima tippu ku olin myöhässä.

5. Sarja: hyppy-hyppy- (valssi)hyppy-muuri-hyppy-putki(persjättö)-hyppy. Muurin jälkeisestä hypystä Nuka meni ohi ja pyysin sen takas ni näykkäs mua jalasta ja jouduin siinä ojentamaan mut sit tolla seuraavalla hypyllä meni hetken aikaa. Persjätölle tein taas valssin miksi oi miksi mä en osaa tehä tota ja taas vika rima alas.

6. Sarja: Rengas-hyppy-hyppy-pituus. Renkaan jälkeen käänty mua kohti ja haukku mut muuten oikein superrata ei tiputtanut yhtäkään rimaa. HYVÄ NUKA!

7. Itsekseen tehtiin keppejä ja sit käytiin tekeen keinua. Hienosti Nuka teki sekä kepit et keinut. Nyt pitää vaan opettaa sille toi pam-keinu.

Tällä kerralla mieleen jääneet asiat:

- hyppytreeniä korkeilla esteillä (aluksi estetään alakautta meneminen rimalla/verkolla?)

- Kakkoskakkoset porrastreeniä myös pysymistä kun mä liikun

- Kavennetaan kujaa ja kokeillaan itsenäistä pujottelua (ilman remmiä, toimin tällä hetkellä jarruna)

- Mielentilatreeniä sekä koiralle et ohjaajalle.

- Hypyissä mun kädet ylempänä

- Mulle persjättötreeniä kuvitteellisella koiralla.